جــــــــــــــــــــــــــــــار

جــــــــــــــــــــــــــــار زدن های یک سایه نشین حسین علیه السلام

جــــــــــــــــــــــــــــــار

جــــــــــــــــــــــــــــار زدن های یک سایه نشین حسین علیه السلام

خـــــــدایـــــــا
مـــرا بـبـخـش
که در کار خـیر
یا جــــــار زدم
یا جـــــــا زدم.
(شهید همت)



کپی، تکثیر، انتشـار مطـالب
"به هر شیوه و با هر نـامی"
مــــــــجـــــــــاز اســــــت.

هنگم، هنگ!!!

چهارشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۳، ۰۷:۲۹ ق.ظ

3 ساعت آخر یک روز رو حساب کردم

میخواستم ببین چند تا قدم بر میدارم

تقریبا 2100 تا شد!

هر چی فکر کردم ببینم چند تا قدم برای امام زمان برداشتم،

به نتیجه نرسیدم!

تازه این برای 3 ساعت آخر یک روزم بود که تقریبا کمترین تحرک رو داشتم،

مطمئنا هنگ میکردم اگر از اول صبح رو آمار میگرفتم!

شما چه طور؟

آمار قدم هاتون رو دارید؟

  • ۹۳/۰۷/۱۶
  • میثم بن احمدعلی

نظرات  (۱۸)

قدم پیش کش 
آمار دغدغه هایمان را هم که بگیریم باز سرافکنده ایم
ریست کن ازهنگی دربیای دادا
آدم قدماشو میشمره؟ 
من همه قدمام برا امام زمونه
میخوابم برا ایشون
بلندمیشم براایشون
تفریح میکنم براایشون
کارمیکنم براایشون
بس نیست؟
اصلا بدون امام زمون میشه قدم برداشت؟
حتما که نبایدمفاتیح قورت بدیم واسه ایشون
حتما که نبایدحافظ قرآن باشیم
همین کارای روزمره هم برا ایشونه دیگه
کلا شماها سخت میگیرید
پاسخ:
نه دادا اشتباه نگیر، کج افتاده
آره به یمن وجود اوست که نفس میکشیم
روزی داریم
زنده ایم
هیچ هم قرار به ختم های مختلف نیست، قورت دادن ها و جارهای مختلف نیست
مهم اینه که بنده باشیم و کارخودمون رو انجام بدیم
حالا میتونیم کفش دوز و قفل ساز باشیم که آقا خودش بیاد در مغازمون بشینه
میتونیم هم مثل مرد صابونی باشیم که مشقی دل به امام داده باشیم و دلمون به مالمون باشه !
خوش به حال شما
شما رو نگفتم
خودم رو گفتم
خودم ، خودم رو خوب می شناسم
از نیات خودم هم خوب خبر دارم
شما ببخشید که اگر سختی های خودم را به رخ شما کشیدم
فقط یه خواهش: هر وقت مشرف شدی محضر آقا بگو یک بیچاره ای هم منتت رامی کشد، جار می زند ...
باور کنید طعنه نیست ، این خواهش واقعیته از ته ته ته دل!
تیکه ننداز داداش
من ازاونایی نیستم که ادعا کنم ایشون رو دیدم یا باهاش رفت وآمد ودارم 
نمیفهمم جرا مذهبیا دنبال کارهای گنده ن واسه آقاشون
یکی هم که مثل من حرفای ساده میزنه تیکه بهش میندازن
ظاهرا که اهالی اینجا ازصابخونه بگیر تا بقیه دررو همه اهل دلن
ناجورشون ماییم شما آقا رو دیدین سلام مارو هم بهشون برسونین 

خودت هم داری میگی بنده باشیم وکارخودمونوبکنیم یه خورده جملت شکیل تراز حرفای منه
منم میگم راهمونو میریم زندگیمونومیکنیم واسه اون
یه بار دادنزن واسه اون
یه بار دست یکی رو که سمت دراز میشه نمیخوای کمکش کنی کمکش کن واسه اون
یه بار لوازم بخر واسه خونه واسه اون
یه باراونجا که مغررو میشی به گسی که حرصت میده بگو چشم واسه اون
(مخاطب شما نیستی حالا بعدا تیکه نندازی)
دادا  این چیزا خیلی راحته خیلی طبیعیه .اگر این کارای طبیعی رونتونیم واسه ایشون بکینم که خیلی بیچاره ایم
من نمیفهمم چرا اینقدر سخت میگیرین

من امام زمون رو ندیدم ونمیبینمش ونمیخوام ببینمش 
زیاده خواهی نمیکنم جسارتم نمیکنم همینکه واسش هستم بسه برام

هرچی اینجا کامنت گذاشتم وکسی حرفی زد ناراحت نشدم ولی این تیکه آخری شما رو اصلا توقع نداشتم.
پاسخ:
ببین انسان عزیز
دقیقا حرف بنده هم همینه: "واسه اون"!
خودم رو میگم
اگر باطن کارهام هم واسه اون بود خیلی خیلی خیلی جلوتر بودیم
این شعر رو حضرت آقای بهجت آخرای عمرش زمزمه میکرد
سالها منتظر سیصد و اندی مرد است
آنقدر مرد نبودیم .....
واقعا اگراین واسه اونه در کار بود
مطمئن باش دادا جامعه این وضعیتی نبود
بنده گیرم تو هم واسه اونه است
نمیدونم چند تا واسه اون بود چند تا برای نگاه مردم بوده
واقعا نمیدونم
سخته دونستنش
درضمن
امام صادق علیه السلام فرموده همه شما امام زمانتون رو میبینید
ولی از بس گناه دار شدید که ایشون رو نمیشناسی
زیاد زحمت نکش نخواهی ببینی حضرت رو ، دیدیش دادا!!!!
ناراحت نشو، ما خودمون همینطوری پامون لنگه، حالا دوباره بیایم دل یکی و داغون کنیم دیگه فکر کنم کلا باید وایسیم حساب کتاب ملت رو اون دنیا پس بدیم
  • محرم سرباز کوچولو
  • ...
    سلام
    شما هنگ باشین ما که باید از رده خارج باشیم!!!
    نظر منم همینه!
    درسته احالی دل و معرفت در ظاهر جلوترن خب میشه ذاشت پای امکانتات و ظرفیت هایی که داشتن،
    ولی اینکه قدم های من چن تاس و چن تاشون واسه امام زمان بوده ، ما هنوز نوپاییم باید به راه بیافتیم اونوقت جون که هیچی روح هم در راه آقا میدیم!
    فعلا همون سرباز کوچولوییم همون صفر کیلومتر های پادگان ، میشه گفت زیر صفر!
    به قول فانی معروف
    اگر بی قراری بدان یار یاری
    ما هم خودمون رو می چسبونیم به بی قرار های یار تا شاید از ویتامین استفاده کنیم و ما هم یار یار شیم!
    نگران نباشین آغا مهربون تر از مادر به شمان
    حالا هر کی یار یار شد یه پارتی بازی کنین دست ما رو هم بند کنین...!
    انشالله به امید ظهور هر چه سریع تر من و شما ، اگه نه که آقا کنارمونن و ما کوران دنیایی چشم دیدن ندارم!
    خدایا آدممان کن!
    التماس دعا
    .
    .
    .
    همین!
    بیشتر از این میشه جار زدم!!!
    جناب انسان چرا ناراحت شدین؟
    چیزی بدی نگفتن که!

    از آیت الله بهجت پرسیدن برا آقا چیکار کنیم خوبه؟!!
    ایشون فرمودن:نمیخواد کاری کنید،همینکه کاری نکنیم کافیه!!
    یعنی هرکی در هرجایگاهی ک هست فقط سعی کنه گناهی نکنه و مراقب رفتار و اعمالش باشه برا آقا کافیه!!البته نه اینکه اصلا کاری نکنیماااا!!حالا اگه این وسط یه کاری ب عشق آقا و برا ایشون انجام بدیم چ اشکالی داره؟!!
    ولی اینو ک ما در کار خیر بیشتر جااااار میزنیم رو قبول دارم...ای کاش بیشتر مراقب کارامون باشیم...
    یا مهدی...
    پاسخ:
    فقط گناه نکنیم!!!!
    این فقطه منو کشته!!!
    کی میشه این فقطه بشه!
    منظورم ازاین که گفتم نمیخوام ببینمش آقارو اون دیدنی نبود که امام صادق فرمودند
    منظورم دیدن ازنوع قفل ساز وکفش دوزه که گفتی

    کم کم ازکارایی باس شروع کرد که به مزاق آدما خوش نمیاد ولی آقا دوست داره اینطوری یه ضدحال اساسی به خودمون میزنیم ومنتظر تعریف کردن دیگران هم نمیشینیم بدتر بدوبیراه هم بارمون میشه. کم کم محکم میشیم
    بعدم دادا زیاد ریزنشو که ببینی چقدر کارکردی واسه آقا چقدش واسه مردم بوده چون یه وقتی شیطون همینطوری نفوذ میکنه که : ای بابا همه کارای نیکت واسه مردمه
    همین میشه که به خاطر ریا نکردن دور کارخوب رو خط میکشیم این میشه که اوضاع بیرخیت میشه

    (مخاطبم کلیه نه خاص)

    پاسخ:
    حاسبوا قبل ان تحاسبوا.....
  • محرم سرباز کوچولو
  • ...
    ما ک تو این جمله گناه کردن و گناه نکردن موندیم!!!
    یعنى چى؟!
    اصلا گناه چیه؟؟؟؟؟
    آغا یکى ما رو روشن کنه!!!!
    سلام
    آیت الله بهجت تو یه جمله معروف گفتن که:<< شما آدم باشید امام زمان (عج) به جای جمعه ۲شنبه میاد.>>
    البته بستگی داره از آدم بودن چی تعریف بشه ولی اون چیزی که معلومه اینه که باید هرکسی خودشو خودسازی کنه.
    اینجا هم تا حرف از خودسازی میشه همه فکر می کنن باید تو ریاضت و سیر و سلوک خودشونو بسازند.
    در این مورد (اگه اشتباه نکنم) آیت الله خوشوقت که استاد اخلاق بزرگی هستند گفتن که عمل به شریعت بالاترین سیر است و اگر احکام را در تمام کارها رعایت کنیم به مقام بالا می رسیم.ونیازی به ریاضت بیشتر نداریم در واقع همان روز گرفتن ونماز خواندن و... کفایت می کند.
    خود آیت الله بهجت نیز همیشه می گفتند که نماز اول وقت را بخوانیدکم کم به درجات بالا می رسید حتی اگر بدون حضور قلب باشد(یعنی عمل به شریعت)
    با این توضیحات می خوام جواب کامنت اول انسان رو بدم البته من در جایی نیستم که بخوام نظر کسی رو تحلیل کنم ولی چون این موضوع قبلا برا خودم جای سوال بود در این مورد یه چیزایی می دونم.
    ببین دوست خوب:اگه شما تمام احکام و شریعت واجب رو انجام دادید برای امام زمان (عج)نیازی نیست مفاتیح قورت بدید و حافظ قرآن باشی ولی اگه برا ایشون دعا بخونید و صدقه بدید و ... ایشونم دستتونو می گیره.
    ماهم هیچ وقت چیزی رو سخت نمی گیریم.ولی همه اینا زمانی معنا میده که به شریعت عمل کنید نه این که بگید بله من برای امام زمانم می خوابم نیازی هم به نماز خوندنم نیست یا این که تمام قدم هام برا ایشونه پس احتیاجی به کمک کردن به دیگران ندارم.
    وقتی به شریعت عمل کردین حالا دیگه کارا شخصی خود تونم (مثل غذا خوردن خوابیدن و...) میشه برای امام زمان.حالا فرقی نداره    آهنگر باشی کفاش باشی...
    هیچ کسم نمی تونه ادعا کنه من دارم بهترین کار رو برای امام زمان انجام میدم.
    امیدوارم که ناراحت نشده باشین

    ف جان ناراحتی حل شد
    حاسبوا ولی گفتم زیاد نباید ریز شد دقت کنین
    رضا الان بحث سرواجبات وشریعت واینا بود؟
    اصلا انجام واجبات بحث کردن داره؟
    ببخشیدا ولی شما به چیزایی گیرمیدی که اصلا حرفی درش نیس
    مگه میشه واسه آقا قدم برداشت ولی نمازنخوند؟ ای بابا میگم اصلا حرفی درمورد این کارایی که تکلیفمونه ، نداریم
    بحث سر قدم برداشتن های دیگس حالا من نمیدونم شماها چی بهش میگین این مدل قدمارو
    دادا من گفتم بهترین کارو میکنم؟؟ صابخونه نوشته بود تا حالا قدما رو آمارگرفتین؟ منم خیلی ساده جواب دادم 
    حالا من نمیدونم شما دوستان عزیز مذهبیه شهید پرور چرا اینقدر میپیچونین مطلبو

    نه ناراحت نشدم چون کلا کج گرفتی کامنت منو کجم جواب دادی

    دادا صابخونه من توی این پست  کامنت ندم بهتره هرچی میگیم یه چی دیگه برداش میکنین
    پاسخ:
    دادا شما منطقی بحث کن
    درست اوامرتون رو مطرح کنید
    اگر دوستان کجا گرفتند نقد میکنند
    شما هم منتطقی جواب بدید
    چرا زمین رو ترک میکنی دادا
    یاعلی
  • حجاب من سنگرمن
  • زعرش رحمن نوید شادی آمد

    بشارت ای محبان امام هادی آمد

    کجایی یابن زهراعیدی مارابده
     
    که روح عشق وایمان امام هادی آمد

    السلام علیک یا علی بن محمد ایها الهادی النقی (علیه السلام)

    ولادت باسعادت دهمین گلبرگ آسمانی هادی دل ها حضرت امام علی النقی علیه السلام مبارک باد

     

     

    سلام.
    فکر میکنم مباحثه ی جناب انسان و جناب جار بیشتر از روی تفاوت نظر هست. هر دو درست، هر دو مناسب، اما هر دو از مناظر متفاوت. حالا جناب انسان فکر میکنه جناب جار داره زیاد سخت میگیره و جناب جار فکر میکنه انسان آسون میگیره.  و واقعا" هم فرق میکننه روشهای رسیدن . یکی اگه سخت نگیره نمیتونه...و یکی اگه آسون نگیره.
    یکنفر فقط با انجام واجبات میرسه و یکنفر باید حتما" کلی مستحبات به جا بیاره.
    آیا این جای بحث داره؟

  • محرم سرباز کوچولو
  • ...
    سلام
    هی روزگار!!!
    این روزا یاد گرفتم!
    پیشنهاد می کنم شما هم یادبگیرین
    پس بی زحمت یه کلیک رنجه بفرمایین تا یاد ها درس بشن تا خاطره !!!
    http://msknjn.blog.ir
    موفق باشین.

    من حرفم اینه اگ قراربه اینه که واسه آقا قدم برداریم باید از کم شروع کنیم ازکارایی که به مزاق خودمونومردم خوش نمیاد البت کسی که واجباتش لنگ میزنه که هیچی بره اول واجباتودرس کنه بعد
    حرف بعدیم اینه که ریزنشین توی کاراتون ممکنه شیطون وسوسه کنه چون
    شیطون واسه هرکس خودشو شبیه تمایلاتش میکنه وشیطون یه زاهد وعابد ازهمه زیرکتره
    پس بچه مذهبیا باس حواسشون جمع باشه چون شیطون تولباس معنویت واینا میاد سراغتون حالا ازماگفتن بود
    یکی هم اینکه رفتم یه وبی واسه مدل ابروی پسرا عکس گذاشته نظرخواهی کرده بیش ازصدتا نظر دادن اونم واسه ابرو واسه کی؟ واسه پسرا(ابرو برداشته ها)
    ولی وبای مذهبی چی؟ کسل.بی روح.یه پست صابخونه میزاره با هزار فکر اونوقت فقط براش مینوسین چه خوب بود..عالی بود...گل گفتی...واقعا همینطوره خداکمک کنه وازاین حرفهای که باعث پیشرفت نیمشه
    بابا چرا اینقدر بی حالین؟ پستای به این خوبی نوشته میشه چرا بحث نمیکنین؟ چرا فقط تایید میکنین و تشویق؟ یه کم بحث.یه کم نقد
    اینطوری پست صابخونه بهترملکه ذهنتون میشه
    البته منظورم این نیست پستای اینجا بد هستا نه باوا
    ولی حیفه یه خورده نقشتون رو پررنگ کنین ببینین وبای ناجور چه جور دارند جذب میکنن مارو
    دوستان مذهبی به دل نگیرینا این حرف خیلی وقته میخاستم بگم دیگه الان گفتم
    یه خورده بحث کنین تهش یه چیزی بشه وگرنه اگ بنا فقط به این باشه صابخونه یه پست بذاره مامتحول بشیم که الان باس شده باشیم خخخخ
    همیشه تلنگر با خوندن یکی دوجمله وحرف نیست گاهی باید همه بیراهه های ذهن چک بشه وگرنه نمیشه تغییر کرد

    غدیر یعنی کسانی که عقب مانده اند برسند
    و کسانی که جلو رفته اند برگردند، تا با ولایت حرکت کنند.
    عید غدیر خم مبارک باد

  • محرم سرباز کوچولو
  • ...
    انسان بزرگوار 
    باهاتون موافقم 
    این نقداست ک انسان رو رشد میده 
    این ک منه نوعى هى تعریف و به به و چه چه کنم هیچ مشکلى حل نمیشه هیچ بلکه اون مشکل رشد هم پیدا مى کنه 
    منه نوعى باید بدونم مشکلم چیه کجاس 
    جامعه باید بدونه مشکلش کجاس 
    اینکه من و شما سکوت کنیم همینطور ک تانک ها میان تا مرز, اون جنگ نرم هم میاد تو خونه و خانواده من ک حتى اومده میاد چیه من مى گم!!!!
    رادیو رو روشن مى کنیم مى گیم این موجه کجاس ک گرفتم رادیو فرداس ؟؟؟ نه بابا همین رادیو جوان خودمونه!!!!
    نلویزیون, مى گیم این دیش عرب ست رفته یا؟؟؟ نه بابا این ک کانالاى خودکونن!!!
    گوشى و نت و اپلیکیشن ها دیگه بماند!!!!
    ثروتمند ترین مرد جوان دنیا صاحب امتیاز فیس بوکه 
    همونى ک پیر و جوون ما درش اجتماع مى کنند!!!!
    همان مرد جوانى ک پولش رو خرج مذهبش مى کنه! 
    مذهب یهودى اونم از نوع ما خدا را قبول نداریمش!!!!
    همون لایک هایى ک واسه پستا مى ذاریم, ب عبارت دیگه لایک با همون اسراییلیه ک روز قدس مى گیم 
    مرگ بر اسراییل
    حالا ب قول جناب انسان اونا همه لایک مى خورن ما هم بى حال و به عبارتى بى عار مثه اون اکبر بیکاره قصه سه در چهار مى چرخیم!!!
    من الله توفیق اونم از نمایشگاه!!! این تلنگر آخر رو خدا از ما قبول کند!!!!
    موفق باشین.
    سلام دوباره
    انسان عزیز ؛ بنده کامنت شمارو (کامنت اولی رو) کامل فهمیدم و تمام حرفم این بود که خیلی راحت میشه برای امام زمان قدم برداریم.(تا اینجای حرفم که باشما موافق بودم)
    هیچ جای مطلبم نپیچوندم.نمی دونم چرا این مفهوم ساده رو نفهمیدین.
    اما تو قسمت دوم کامنتتون که نقد داشتم اینو گفتم که ما هیچ چیزو رو سخت نگرفتیم و...
    این شما هستین که فکر می کنیین ما داریم سخت می گیرید.بعدشم توضیح دادم همین شریعت یعنی حداقل قدم برای امام زمان وشمایی که (خدای نکرده)به شریعت عمل نمی کنید یه قدم هم برای امام زمان برنمی دارید.(حرف خود ائمه هست نه من که شفاعت ما به آن ها که نماز نمی خوانند نمی رسد و...)
    حالا شما که ادعا می کنی  تو کامنت اولی خیلی راحت جواب صاحب خونه رو دادی برو یه بار دیگه اونو بخون ببین چی گفتی.
    بعدشم شما اگه بحث منو نمی فهمی بگو منظورتون رو نفهمیدم بازم برات توضیح بدم چرا به تمسخر به بنده می گی مذهبی شهید پرور.البته احتمالا منظورتون چیز دیگه ای بوده.
    والا ما که خیر شمارو می خوایم این شمایی که بحثو نمی گیری.
    والسلام

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">