جــــــــــــــــــــــــــــــار

جــــــــــــــــــــــــــــار زدن های یک سایه نشین حسین علیه السلام

جــــــــــــــــــــــــــــــار

جــــــــــــــــــــــــــــار زدن های یک سایه نشین حسین علیه السلام

خـــــــدایـــــــا
مـــرا بـبـخـش
که در کار خـیر
یا جــــــار زدم
یا جـــــــا زدم.
(شهید همت)



کپی، تکثیر، انتشـار مطـالب
"به هر شیوه و با هر نـامی"
مــــــــجـــــــــاز اســــــت.

یه ماه مونده بود بره تو 60 سال! روبروم نشست و شروع کرد به حرف زدن.

نگاه به ساعت رو دیوار کرد و گفت: فکر کنم تا شما بیاید این ساعت و بکشید عقب سال تحویل شده و ...

گفتم حاج آقا! ای بابا عمر ما اینگار کلا تو مسابقه دو گوانجینه، پرو رو کم هم نمیاره!(اسم این مسابقاته آسیایی چیه؟یادم رفت! همین که الان داره برگزار میشه، یادم نیومد نوشتم گوانجین!)

چند لحظه ای، با این دنیا دیده داشتم حرف میزدم و همون وقت نیم دیگه ی گنجینه مخ داشت با این جملات ور میرفت:

واقعا، هرکی با هر سلیقه ای که هستی یه لحظه خوب فکر کن، کار ندارم مذهبی هستی یا نه معمولی و یا نه اصلا این چیزا رو قبول نداری!

اصلا به این موضوع کار ندارم، خواهش اینه که این حرف رو یه چند دقیقه تامل کنیم:

آخرش که چی؟ قراره چی بشه؟ بالاخره این همه دنبال مال دنیاییم کجا بمون می رسه؟

میگفت: طرف از یه طرف کوچه تا سر کوچه جزو اموالش بود، گفتم خوش به حالت، خیالت راحته دیگه؟ گفت دست رو دلم نزار که دلم خونه!

گفتم چرا؟ گفت فلانی تو فلان جای تهران 3 برابر این رو داره!!!!

می بینی دادا!

ثانیه های عمر بر چه حسرتهایی میگذره، بعدش میگفت: هم اون مرد، هم اون یکی! هه!!!فووووووووووو(نفسی که با آه میاد از وجود آدم)!

حالا، اگر مثلا من بهترین وسایل رو داشته باشم راحت ترم یا نداشته باشم؟

داشته باشم هم راحتم و هم ناراحت و اون یکی هم همینطور!

یعنی چی؟

داشته باشی باید همش مراقب همه چیزت باشی و به فکر امنیت و نگه داری و حرص و ناراحتی و ...

نداشته باشی یه کم سختی داری ولی روحت راحته ، حرص نداری و غصه نداری!

حالا کدوم می ارزه؟

بعد تازه به کجا داریم میریم؟ مثلا وقتی بنده شدم 60ساله، اونوقت از این روزهای خودم راضی ام که گذشته؟

قراره چی بمونه ازم؟

حالا باز نگاه کنم به مسیرم، اگر مثلا تو این روزا خوش باشم با بالانس کامپیوتری غرب خوبه یا خوشیم رو با بالانس خدایی تنظیم کنم؟

ظاهرا بالانس خدایی گرونتره! سخت تنظیم میشه، باید دقیق باشی ولی اون یکی مفته و ارزون به دست میاد!

از قدیم هم گفتن چیزی که مفته بی حکمت نیستا، من کی میخوام بفهمم!

حالا مثلا ما شدیم 60 سال و زنده بودیم ( یه دعا همینجا: خدایا، یادته که؟قرارمون رومیگم !مرگم رو میگم؟ آره، همون درسته)

خو، اگر سیستم زندگیم بالانس غرب باشه شادم یا بالانس خدا؟

آقا جون یه لحظه صبر کن، مگه قرار نیست ما بمیریم؟ دیگه این توجیه نداره که ، من که مخالف خونه بزرگ و ماشین خوب و این چیزا نیستم، تازه تو مکانیکی خدا هم بالانس اینها هست، ولی خب سخته دیگه ، باید خیلی زحمت کشید براش تا تنظیم تنظیم بشه(حلال)! عرق باید ریخت!

حرفم اینه، شما یه انسانی که اون راه اولی رو رفته نگاه کن و همچنین با دومی مقایسه کن!

ببین کدوم  راحت تره؟!آرامش داره؟

از آب دریا تا وقتی که نخوردی به همون اندازه یه لیوان تشنه ای!

به محضی که بخوری ، دهنت مسواک میشه و پشت سر هم باید بخوری، تازه هر دفعه تشنه می شی!

حواست باشه، یه لیوان رو راحت تر میشه تحمل کرد تا ترکیدن و سیراب نشدن رو!

  • ۹۳/۰۷/۰۵
  • میثم بن احمدعلی

نظرات  (۷)

دادا بالاخره آسایش وراحتی مهمه حالا نه اونقدر مثل اون حاجی که حسرت چندبرابرش رو میخوره
اونطور که شما نوشتی من چندتا برداشت کردم
نظرخودم اینه آدم باید درحد رفاهش بهترین ها رو داشته باشه نه کم نه زیاد
ولی بااین ریزنویسی شما به این نتیجه میرسم که کلا توی رفاه نباشیم بهتره
چون هرچی هم سعی کنیم تا بریم به این نفسمون حال بدیم زمینمون میزنه یعنی تا بریم یه ذره واسه خودمون رفاه  ردیف کنیم پشتش طمع وحرص و... میاد 
پس همون سختی باشه بهتره البته نه سختی با دست خودمون.سختی که خدا رقم زده

دقیقا الان کدوم درسته؟ ازهرطرف فکر کنی طرف دیگش خنثاش میکنه

پاسخ:
منم از رفاه بدم نمیاد، ولی رفاهی که دل بهش نبندم، رفاهی که وقتی ضعیف تر از خودم رو دیدم از داشته هام بتونم چشم بردارم، والا اگر قراره این نباشه همون یه کم سختی بهتره، خدا هم همینو میگه  میگه رزق وسیع حلال بخواهید و دست بده ، کلا آدمی که داره و گیر مالش به درد نمیخوره،
البته نظر بنده اینه نظر شما ودیگر بزرگواران راهم محترمه
با سلام
ممنون از حضور و نظرتون. وب زبیا و بسیار پرمحتوایی دارید. زیبا و تاثیرگذار مینویسید. لذت بردم.
با نام جار لینک شدید.
یا مهدی ...
حواست باشه، یه لیوان رو راحت تر میشه تحمل کرد تا ترکیدن و سیراب نشدن رو!
سلام حاج میثم این مطلب دقدقه روز مرگی مردم ما شده اگر این مطلب در ذهن مردم نقش می بست مشکلات راحتر ردیف میشد.
ممنونم بخاطر راهنماییت اخوی یا علی
آینده از آن کسانیست که کربلا در قلبشان وقلبشان در کربلاست...
  • محرم سرباز کوچولو
  • ...
    هر ک بامش بیش برفش بیش!!!!
    یه دعا 
    کاش همیشه آسایش همراه با آرامش قدم برداره ...
    نظر بنده اینه اسایش بدون ارامش ,یه رنجیه ک ب غیر از عذاب چیزى درش نیست...!
    حداقل ب عینه دیدم! 
    .
    .
    اى همیشه ناظر ,خسته ام ,
    خسته از این ,که 
    میان من و تو دلها راه زدند...!

  • محرم سرباز کوچولو
  • سلام و عرض ادب
    بروزیم با
    عرش الهی امن است یک هفته نمی لرزد ..!
    کلیک رنجه بفرمایین.
    موفق باشین.
    سلام و صبح بخیر.وبلاگ جالبی دارید
    این متن از طریق واتساپ بدستم رسیده،خیلی برام جالب بود و دوس دارم همه اینو بدونن، شمام که قلم خوبی دارید،گفتم برای شما بفرستم تا دراین زمینه مطلب بنویسید
    باتشکر

    سلام و صبح جمعتون بخیر
    بنده از طریق واتساپ با وبلاگتون آشنا شدم.ولی نمیدونم چرا از وقتی اومدم هیچی مطلب ننوشتید!
    شنیده بودم هرروز مطلب دارید،ولی مثل اینکه پاقدم ما خوب نبوده!!!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">