جــــــــــــــــــــــــــــــار

جــــــــــــــــــــــــــــار زدن های یک سایه نشین حسین علیه السلام

جــــــــــــــــــــــــــــــار

جــــــــــــــــــــــــــــار زدن های یک سایه نشین حسین علیه السلام

خـــــــدایـــــــا
مـــرا بـبـخـش
که در کار خـیر
یا جــــــار زدم
یا جـــــــا زدم.
(شهید همت)



کپی، تکثیر، انتشـار مطـالب
"به هر شیوه و با هر نـامی"
مــــــــجـــــــــاز اســــــت.

حاج ابراهیم، سردار هنر!

پنجشنبه, ۳ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۲۸ ق.ظ

امروز که نامه حاج قاسم رو به سردار هنر حاج ابراهیم خوندم دوباره اون حس زنده شد

احساس کردم که به اندازه خاکی که هستم باید غبار بلند کنم

حاج ابراهیم آقا

هنوز حس بغض و اشک با اسم فیلم "چ" بر جانم می نشیند و تصور لحظه ها، تپش قلبم را به دنبال می آورد!

هنوز حرکتی که از حرکات دوربین شما در وجودم هست را حس میکنم.

این حرکت ، هر چه اش برای انقلاب امام زمان باشد، مطمئن باشید اول برای شما می نویسند.

پایدار باشید، اصلا پس آمد کار ماندگار طعنه شنیدن است، مگر نشنیدند آوینی ها؟

حال هم شما و هم خیلی ها باید بشنوند

غباری از این سرزمین...

  • ۹۳/۰۷/۰۳
  • میثم بن احمدعلی

نظرات  (۱۴)

تا اونجایی که مااطلاع داریم فیلم ضعیفی بوده اصلا هم خوب جلوه نکرده
حالا چرا جناب حاجی این نامه رو نوشتن نمیدونم ولی نه میشه گفت اگر تعریف نمیکرد بد میشد اونوقت شخصیت چمران میرفت زیر ؟
ولی یه چیز دیگه هم هست شاید اشک چندتا مادر شهید رو درآورده شاید سرداران اون زمان دلشون لرزیده ولی برای قشرجوان که اصل کارهستن اثراتی نداشته متاسفانه

پاسخ:
آقام علی سلام الله علیه: بین حق و باطل 4 انگشت فاصله است، حق آن است که می بینیم و باطل آن است که می شنوی

نـــداری تـو یار و غمخواری

داری می سوزی عطش داری

 شبــــیـــه جـــدت غریبونه

تـــو دام غــربـــت گرفتاری

این لحظه های آخری انگاری که تشنه تری

ترک ترک شده لبات شبـیـه شاه بی سری

اگــر یــاری یاورت نشد

ولی بــازی با سرت نشد

جــسارت به پیکرت نشد
  • محرم سرباز کوچولو
  • ...
    سلام
    تمام فیلم و سریالهای دفاع مقدس یه طرف ، صدای خالصانه شهید قلم سید آوینی یه طرف..!
    هیچ "چ" ای به روایت فتح نمی رسه!
    یادمان باشد اگر شهید نشویم باید بمیریم..!
    ﻗﺎﻣﺖ ﺩﺍﻣﺎﺩﯼ ﻣﻮﻻ ﺗﻤﺎﺷﺎ ﺩﺍﺭﺩ ﺍﻣﺸﺐ / ﺍﻭ ﭼﻪ ﮐﻢ ﺩﺍﺭﺩ ﻋﺮﻭﺳﯽ ﻣﺜﻞ ﺯﻫﺮﺍ ﺩﺍﺭﺩ ﺍﻣﺸﺐ
    ﺳﺎﻟﺮﻭﺯ ﭘﯿﻮﻧﺪ ﺧﻮﺷﺒﻮﺗﺮﯾﻦ ﮔﻠﻬﺎﯼ ﮔﯿﺘﯽ، پدر و مادر سادات،ﺗﺒﺮﯾﮏ ﻭ ﺗﻬﻨﯿﺖ...
    کاش سادات قدر خودشونو بدونن!!
  • حجاب من سنگرمن
  • این سپردن دست عروسی به تکیه گاهی یک مرد نیست؛
    این سپردن انسان است به حریم بی انتهای عصمت
    این پیامبر صلی الله علیه و آله نیست که دخترش را به علی علیه السلام می سپارد؛
    این خداست که اختیار و اعتبار بشر را به علی و زهرا علیهاالسلام وامی نهد . . .
    سلام ازدواج آسمانی حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) رابه شماهم سنگرگرامی تبریک و تهنیت میگویم.

    (انسان)عزیز،هر وقت وقت کردید اینترنتو کنار بذارید و نسخه فیلم چ رو تهیه و تماشا کنید...
    چ.  فیلمیه که حتی  بزرگان سینما تحسینش کردن...
    چ. نمومه یه فیلم بسیار موفق و آرمانی هس
    اگر خوب به فیلم دقت کنی مسائلی که حاتمی کیا مطرح میکنه،مسائل روز ایرانه!!
    آقای قاسم سلیمانی و حاتمی کیا کسانی نیستند ک شما ب کارشون خرده بگیرین!
    در ضمن خواهشا قبل از نوشتن کامنتتون یه خورده فک کنید!

    دادا این جمله ازمولا علی به کی دقیقا ربط داره؟ من باطلم شما حق؟
    ازاونجایی که تا الان هرچی اینجا خوندم بیراهه نبوده یه درصد احتمال میدم حرف شما درست باشه (حق)میرم این فیلم رو میبینم 
    چندبار خواستم ببینم ولی گفتن فیلمش اصلا خوب نیست ولی میریم ببینیم چی هست

    خانوم لیلی
    بزرگان سینما؟؟ خخخخ خنده دار بود
    فیلم بسیار موفق وآرمانی؟؟ تا تعریفتون از موفقیت وآرمانی چی باشه
    مسائل روز ایران؟؟ خیلی ها مطرح میکنند دلیل نمیشه
    آقای سلیمانی و حاتمی کیا هم یه بنده هستن منم حرف بدی نزدم فقط نظرمو گفتم طبق شنیده هام

    شما که لالایی بلدین چرا خوابتون نمیبره؟ خودتون فکرکردین وکامنت دادین؟
    من شاید با خیلی حرفهایی که اینجا زده میشه مخالف باشم ولی یه درصد احتمال درست بودن بهش میدم ومیرم دنبالش
    شما چی؟ 

    کلا خانوم لیلی شما حرفای خوب زدین ولی خوب حرف نزدین

    پاسخ:
    دادا جون
    عرض بنده این بود که شما شنیدی خودت هم برو ببین شاید اون چیزی که گفتن نباشه
    امیرالمومنین هم همین رو فرموده تا خودت ندیدی زیاد باور نکن
    بعد باید متخصصان بیشتر نظر بدهند تا کسانی که مثل ما فقط ظواهر رو میبینیم
    با خط آخر صحبت شما هم موافقم
    ازهمین تریبون اعلام میکنم که کامنت اولم رو پس میگیرم 
    چ شاید ازنظر منه جوان ضعیف باشه ولی این بی انصافیه که نداشتن اطلاعات خودمون رو بذاریم به حساب ضعف کار حاتمی کیا
    اعتراف میکنم ازفیلم چ هیچی نفهمیدم چون اصلا دکترچمران رو نمیشناسم
    اصلا نمیدونم 48ساعت کردستان چی هست؟ واین دلیل بر بد بودن این فیلم نمیتونه باشه
    ولی بازم به نظر من باید بهترترتر کارمیکرد تا امثال من یه چیزی گیرشون بیاد ولی همینشم خوب بود وازنظر بعضی دوستان بیخودنبود.

    محرم کوچولو (یادمون باشه اگ شهید نشیم باید بمیریم) یعنی چی؟
    من اصلا هنگم که شماها چرا فرق میذارین بین شهید شدن با خوب مردن؟
  • محرم سرباز کوچولو
  • ...
    انسان محترم:  
    زیاد اهل شعار دادن نیستم 
    اینکه یادمون باشه اگه شهید نشیم باید بمیریم مبنى بر این نیست ک حتما توپ و تانک بخوره ب بدن ضعیفمون تا از این دنیا رخت ببندیم. 
    شهید شدن همون معنى آدم از دنیا رفتنه,,, 
    همون حریت و ازاد شدن از بند شیطونه است 
    ازاد شدى مى شى شهید!!!
    حتما ک نباید 
    بنیاد شهید بیاد درخونمون ,سرکوچمون بنر نصب کنه!!!
    حالا نصب هم کرد بهتر خداخیریشم بده ,اینطورى لااقل مشهور مى شیم!!!!
    ما ک کنکور رتبه اول نیاوردیم عکسمون رو تو سطح شهر بزنن لااقل شهید شیم!!!
    البته این تنها گوشه اى از مزایاى شهید شدن از دیدگاه طنز بود !!!
    البته که شهدا زنده اند و نزد پروردگارشان روزى مى خورند...
    حالا شهید شیم ب نفعمونه یا ...!!!
    شهید شدن با خوب مردن ب نظر من منافاتى نداره ,,,
    فقط معنى خوب مردن رو باید خوب فهمید..!
    موفق باشین.

    بااین توضیحات جملت غلطه سرباز کوچولو
    شهید نشیم باید بمیریم غلطه
    مردن میبری زیر سوال... درمقابل شهید شدن آوردن کلمه مردن درست نیست چون گاهی "خوب مردن" که با شهید شدن تضادی نداره جز همین مردنی حساب میشه که شما متضاد با شهید آوردی. یه جمله ایی بگو که نیاز به استتثنا وتفسیر نداشته باشه. 
    البته من فقط متناسب با توضیح خودت جواب دادم 
  • محرم سرباز کوچولو
  • ...
    شهادت مرگ انسان های زیرک و باهوش است که نمی گذارند مفت از دستشان برود.مقام معظم رهبری

    مردن داریم تا مردن
    همه ما میمیریم! شکی نیست !
    مردن آغاز یه زندگی دوباره است !
    اما همین شروع زندگی رو میشه با چگونه مردن فهمید!
    یه وقت امام حسین دنیا رو ترک می کنه
    یه وقت شمر
    تفاوتشون در چیه ؟!


    محرم کوچولو این حرفت رو میشه بهش فکرکرد ولی اون بالا من جواب جمله قبلت رو دادم واین کامنتی که الان دادی هیچ ربطی به حرف قبلیه من نداره
    ولی درمورد این کامنت مننم فرق این مردن رو میفهمم منظورم امام حسین ترک میکنه شمرهم 
    من حرفم چیزدیگس که فکرکنم متوجه نشدی
    من میگم شهادت فرقش با خوب مردن چیه؟
    شهادت مرگ انسانهای زیرکه؟ پس اونایی که خوب میمیرن چی؟
  • محرم سرباز کوچولو
  • ...
    انسان محترم 
    سلام 
    من ک نظرم رو عرض کردم 
    منافاتى ندارن 
    شما خوب مردن رو میشه معنا کنین ,تا دیدگاهتون رو متوجه شم؟
    انسانهاى زیرک خوب مى مىرن!!
    حالا بپرس زیرک کیان؟
    زیرک همونایى ان ک خسرالدنیا والاخرت نشدن 
    اونهایى ک فهمیدن زمان بى رحمه 
    فهمیندن تا چشم برهم بزنى باید برى 
    پس مزرعه رو اباد کردن تا برن واسه درو 
    شایدک بگى بازم جواب نگرفتم 
    چون من جواب نگرفتم ! خوب مردن از دید شما چیه؟
    سلام

    "چ" = سکانسهای
    واقعی شخصیت
    شهید چمران .....

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">