جــــــــــــــــــــــــــــــار

جــــــــــــــــــــــــــــار زدن های یک سایه نشین حسین علیه السلام

جــــــــــــــــــــــــــــــار

جــــــــــــــــــــــــــــار زدن های یک سایه نشین حسین علیه السلام

خـــــــدایـــــــا
مـــرا بـبـخـش
که در کار خـیر
یا جــــــار زدم
یا جـــــــا زدم.
(شهید همت)



کپی، تکثیر، انتشـار مطـالب
"به هر شیوه و با هر نـامی"
مــــــــجـــــــــاز اســــــت.

نگاه من و سگ!!!

يكشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۲، ۱۱:۱۵ ب.ظ

یا ناظر

در اتوبان که در حرکت بودم مزدایی از کنارم رد شد، قسمت بارش نظرم رو جلب کرد!

اول فکر کردم گوسفنده، دیدم نه، یه سگ باحاله (حالا ازکجا فهمیدم باحاله بماند، شاید به خاطر اینکه سرحال بود...)

بسته شده بود به نرده های ماشین و داشت نگاه میکرد به اطراف و دور دست های کویر!

یه لحظه با خودم گفتم اینم داره نگاه میکنه، تو هم داری نگاه میکنی!

فرقمون چیه؟!!!!!

با خودم میگفتم داره به کجا نگاه میکنه، به چی فکر میکنه؟!!!

اصلا فکرم میکنه؟

آها، فرقمون رو پیدا کردم!

یه لحظه هم خودم رو مقایسه کردم، مگه من دارم به چی فکر میکنم؟!!

خب اگر فرق من و او اینه که من عقل دارم و او نداره باید تو نگاه کردنم هم فرق باشه دیگه!!!

ولی آیا هست؟

آیا استفاده میکنم از او؟

یا منم غریزم بر عقلم غلبه کرده؟

چقدر سوال ای خدا!!!!

یادش بخیر زمبه تو کارتون میتی کمان! حالا چون فیلمش خارجی بود فرقی نمیکنه با چه "ز" ای بنویسی!

اون از خیلی ها که عقل دارند عاقل تر بود!

بعضی وقتها میبینم عقلمون رو کنار میزاریم و غریزه فقط و فقط جایگزین میشه!

این است علامت حاکم بزرگ برای حیوان ناطق:قوه نطق و تفکر و عقل و اندیشه!

اگر آن را به کار نبندیم از حیوانات هم بدتریم!

انسان ترکیبی از چندین موجوده!

قسمتی از حیوان ، قسمتی از ملائک و با چاشنی عقل و اندیشه و اختیار!

این قوه عقل و اندیشه و اختیار باعث شده تا انسان از جایی که قرار گرفته رو به سوی کجاهاااا قدم برداره!!!

مثلا خلیفه الله بشود و یا ....

اما...

اما حیف که...افسوس

عقل و فکرمان شده وسیله ای برای تامین غرایز حیوانی!

چگونه و به چه طریق خوراک چند روزه این مهمانی دنیا را تهیه کنیم!

چگونه در پی جنس مخالف بدویم!

چگونه مسکن در پی مسکن تهیه کنیم!

و...

باور کنید گاهی در تامین غرایز حیوانی حیوانات را هم متحیر می کنیم!

الاغی که به نمایندگی حیوانات به "نفهمی" اسمش بد دررفته هم حد و تعادل، در تامین نیازهای حیوانی اش نگه می دارد اما امان از من انسان!!!

جای منطقیون خالی که حیوان مدرن امروز را تحلیل کنند!!!افسوس

 میترسم فردای قیامت همین سگ و یا الاغ جلویم رابگیرند و مواخذه ام کندکه ....

  • ۹۲/۱۲/۱۸
  • میثم بن احمدعلی

نظرات  (۲)

آدم شو
امان از من انسان...زیباست وباعث میشه چندساعت به انسان بودنم فکرکنم...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">