جــــــــــــــــــــــــــــــار

جــــــــــــــــــــــــــــار زدن های یک سایه نشین حسین علیه السلام

جــــــــــــــــــــــــــــــار

جــــــــــــــــــــــــــــار زدن های یک سایه نشین حسین علیه السلام

خـــــــدایـــــــا
مـــرا بـبـخـش
که در کار خـیر
یا جــــــار زدم
یا جـــــــا زدم.
(شهید همت)



کپی، تکثیر، انتشـار مطـالب
"به هر شیوه و با هر نـامی"
مــــــــجـــــــــاز اســــــت.

دغدغه فرهنگی خانوم ها!!!

سه شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۵۸ ب.ظ

این پست یکی از دغدغه های من نیست! دغدغه های جامعه است!

سرکار خانم همیز اینقدر به این موضوع خرده گرفتند که به نظر بنده هم حق بود، واقعا به چه حقی این اتفاق ها میافتد و چه کسی مجوز داده این ارتباط را، بماند که خودم هم بعضی وقت ها این غلط را میکنم از سر فقط اجبار! ولی تالی فاسدهایش اینقدر بوده که به ارزش انجام شدن چند کار دم دستی اش نمی ارزد!

چه کاری؟ کار فرهنگی کردن آقایون و خانوم ها مخصوصا در دانشگاه ها !!!

البته خانوم ها واقعا در کار فرهنگی اگر وارد شوند تعهد، نظم و ظرافت را دارند، هزار بار دیدم این را، ولی به نظر بنده این تعهد باید در راستای خودش انجام شود.

یعنی برای این نسلی که در ایران حداقل اگر 3 برابر نباشد 2 برابر ماها هستند!

من ماندم چرا این خانوم هایی که دغدغه کار فرهنگی دارند و اکثرشان هم کتاب دغدغه ها را جزو کلکسیون افتخار خوانندگی خود میدانند،برای این همه خانوم کاری نمیکنند و حتما باید قاطی مردها بشوند؟!!

این را یواشکی میگویم ، بگذارید به حساب همان یواشکی ها: میدانید چرا؟

چون خیلی هایشان آبشان با هم در یک جوب نمی رود!!! خدا نکند مسئولیتی را بگیرند البته بعضی هایشان را میگویم، چرا به شما بر میخورد خواهرم، خب اگر شما اینطور نیستی که دردی نیست و اگر هستی خب مداوایش کن، حتی بعضی هایشان چشم دیدن هم را ندارند!!! به شهادت هدیه امام رضایم سلامت را نیز جواب نمیدهند، حال خوب است یک پر هیئت بیشتر دست نگرفته اند!!!!

و با همین تفاسیر آن وقت است که آنهایشان که اهل کارند مجبورند با یک جنس دیگر کار فرهنگی انجام دهند و نتیجه اش یا انشاالله خوب است یا ...
دوباره باز دارم میخندم به این طنزم که:  بیخود نیست خدا هیچ کدام از امامان را از خانوم ها قرار نداده!

البته یک گل سرسبد قرار داده که از دامنش گل ها به وجود آمدند و یاد خانوم های فرهنگی ما داده که کارفرهنگی یعنی مهارت تربیت فرزند!!!!

یعنی مهارت مادر بودن!!!

یعنی مهارت هم سر بودن!!!

یعنی مهارت یار ولایت بودن در زمان خود !!!

این خودش یک دانشگاه میخواهد، با  تو هستم خانومی که میگویی بلدی، بلدم بلدم مهم نیست!

ابن ملجم هم خیلی چیزها بلد بود، خیلی، تاریخ را بخوانید....

پای عمل ماندن جهاد است.

خواهرم من هم این روایت امیرالمومنین علیه السلام را میدانم که فرزند زمان خود باش، ولی نیاز شناس باش!

حالا بعضی ها می آیند مادر و عمه ما را در دفاع به رخمان میکشند، ای کاش قبل به رخ کشیدن حماسه های آنها ، قبل حماسه آفرینیشان را هم میدیدند که کسی سایه شان را هم نمیدید مگر به ضرورت و وجوب بر آنها!!!

این همه لقمه ای بود از لقمان

نظرات  (۸)

سلام
طاعاتتون قبول
یک زن وقتی یک زن است که
سروقتش بداند باید همسر باشد و مادر
و بداند کی و کجا چون حضرت زهرا س باید برود از امام زمانش دفاع کند
و از حقش در مسجد دفاع کند
و چون زینب همراه امش شود و رسالت زینبی را در مجلس مستی چون یزید! به انجام رساند
مشکل ما این است که همه چیز را قاطی کردیم و هیچ چیز سرجایش نیست!
ما فقط می دانیم باید حضور داشته باشیم اما در زمان شناسی و مکان شناسی اش اشتباه کردیم.
و حتی در رفتارهایمان و برخوردهایمان گاه نمیدانیم در کجا باید چگونه رفتار کنیم.
البته این مورد شامل بعضی آقایان هم می شود.

(منظور از «ما» در این نظر بعضی هامان هست نه این که همه را این گونه بدانم)
یا علی
التماس دعا
پاسخ:
همه حرف ما همین سروقت شماست، وقت شناسی ، زمان شناسی، و الا جایی هم باید زینب باشی وخطبه بخوانی، دوم بحث مهارت   خویشتن داری است در برقراری ارتباط ....
یاعلی
...
  • امیررضا توسلی
  • اصلا این دقیقا حکایت دانشگاه ماست
    من تا حالا فک می کردم دانشگاه ما اینطوریه ولی از قرار همه جا همینطوریه
    حالا اگه تشکل هایی که پرورش جلبک می دهند رو ببینید همــــــــــــه متحد ، دختر و پسر در شکستن قبح روابط و خیلی چیزای دیگه بسیار ثابت قدم و با عزم راسخ هستن ولی خدا نکنه گذرت بیفته به ..... و ......
    ای بابا بگذریم ، به قول مرحوم کافی اگر انقدر که بی دینان در بی دینیشون ثابت قدم بودن ما تو دینمون بودیم الان وضعمون این نبود.

     به روی چشم هم سر می زنیم هم لینک می نموئیمتان
  • مدیر مسئول
  • من خودم هنوز درگیری شدیدی در رابطه با این موضوع دارم. به نظر بنده هم بزرگترین وظیفه یک خانم پرورش فرزند صالح به معنای واقعی کلمه است و این امر مستلزم حضور پر رنگ در محیط خانه و صرف وقت است. اما سوال اینجاست که کار فرهنگی برای تمام اقشار جامعه است و برای تاثیر گذاری بیشتر باید نمایندگانی از خانم ها هم حضور داشته باشند. از منظر دیگر کار فرهنگی هم برای ساختن و هم برای ساخته شدن است که ساخته شدن برای خانم ها نیز امری ضروری است. نمیتوان حضورشان در امور فرهنگی و در سطح جامعه را رد کرد بلکه باید با یک مدیریت صحیح و به قول شما زمان شناسی و... به این حرکت هدف و نظم بخشید
  • کوچه نقاش ها
  • سلام
    اینکه زمان شناسی نداریم، واقعا قبول دارم. انگاری همه چی قاطی شده. چند شب پیش یه مطلبی از خانم همیز خوندم که اگه یه دختر خانوم تو کار خونه کدبانو باشه مطمئنا تو فعالیت های اجتماعیش هم موفق هست و مثال خوبی زده بودند. بگذرم از این موضوع که تمرینی شده برای امثال من.
    اما
    به عنوان یه فعال دانشجوئی خیلی حرف برای گفتن برا مطلب تون دارم. به نظرم برای این کارها دنبال آسیب شناسی بود که چرا به اینجا نرسیدیم، بهتره بگم مقصر (البته نه به معنای مچ گیری): برای نوع فعالیت خانم ها تو جامعه هم آقایان (به شدت) تأثیر گذارند و هم خود خانم ها.
    همه ماها وظایفی داریم که دنبال اونها هستیم تا به نحو احسن انجام بدیم؛ اما این  به معنای کنار گذاشتن وظایف یا علایق دیگه نیست.
    خیلی حسرت به دلم مونده که چرا خانم ها در خیلی از جاها نماینده درست ندارند، وقتی امروز انقدر خودم زجر می کشم دلم می سوزه برای نسلهای بعدی.
    یا حق
  • دختری از تبار تسنیم ...
  • سلام
    طاعات قبول ان شاالله
    عزیزی می گفت الگو ما حضرت زهرا س است... گاهی باید در خانه ماند و به تربیت فرزندان پرداخت گاهی باید رفت و جلو حتی مردان خطبه حواند...
    من یه خانم و میشناسم که اگه ایشون نبودن و کار فرهنگی انجام نمی دادن، شهر ما ضرر میکرد... البته خداروشکر بسیار آدم پخته ای هستن و همه وظایفشون رو انجام میدن... 

    دعا میکنم به حق این روزها و شب های مخصوص خداوند قدرت فرقان به ما بده که بفهمیم کی باید کجا باشیم ...

    و باز هم دغدقه ای
    از دغدقه های جامعه
    انشاالله که حل شود.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">