جــــــــــــــــــــــــــــــار

جــــــــــــــــــــــــــــار زدن های یک سایه نشین حسین علیه السلام

جــــــــــــــــــــــــــــــار

جــــــــــــــــــــــــــــار زدن های یک سایه نشین حسین علیه السلام

خـــــــدایـــــــا
مـــرا بـبـخـش
که در کار خـیر
یا جــــــار زدم
یا جـــــــا زدم.
(شهید همت)



کپی، تکثیر، انتشـار مطـالب
"به هر شیوه و با هر نـامی"
مــــــــجـــــــــاز اســــــت.

سرآشپز، حاج خانوم

شنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۲، ۱۲:۴۷ ق.ظ

چه زیبا پاسخ مرا در 25 کیلومتری کربلا داد حاج سعید آشپز*، سرآشپزحسینیه قمی ها (بین راه نجف و کربلا)

که وقتی پرسیدم:

اگر حضرت زهرا سلام الله علیها را ببینی چه میگویی؟

 و با آن لهجه شیرین و محکم قمی گفت: خونتون مهمون بیاد، مادرت کجاست؟ اول مادرت کجاست؟

گفتم: تو آشپزخونه!

گفت: اگر اینجا حرمت نگه داریم غیر ممکنه که نبینیم حاج خانوم اینجاست!

گفتم: حس کردی؟ و با اعتماد به نفسی گفت: آره ، هزار دفعه، دیدم،دیدم....

***

بچه های تدارکات، بچه های مادرند! همیشه یه چیز دیگه بودند، انگار خواص اند، چقدر نیت های قشنگی دارند. می دانند که کمک مادرشان هستند تا از عزادارهای عزیز جان مادر پذیرایی میکنند.

بجه ها(هر خادمی که در پذیرایی ها کمک میکند)، فقط حواستان ماشد مادر زیاد دست به چیزی نزند، وسیله ای را بلند نکند، آخر مادر نباید دست به وسیله سنگین ببرد، آخردست مادر،.....


*(این نگاشت به خاطر زحمت های بچه های تدارکات بود به خصوص ابوی گرامی، آقا مصطفی و صمد عزیز که بیش از ده سال است بی منت و بی سر صدا و دقیق کارشان را میکنند )

نظرات  (۵)

به به...چه دید زیبایی......
پذیرایتان باشد همیشه مادر....
  • شهیدگمنام...
  • پس خانم به ما هم نگاه میکنه.!!!!!!!!!!..ریا نباشه البته...
  • سیدمحمود مجاهد
  • سلام
    سلام فرمانده
    ای کاش همیشه وجود مادر رو حس کنم تا شاید حداقل کمی بهتر برای اهلبیت کار کنم.
    یک بار پای منبر بودم که سخنران گفت: چشم پر گناه نمی تونه امام زمانش رو ببینه ولی من انقد چوب خطم پر شده که حتی حس شان هم نمی کنم
    ای کاش مادر کمکمان کند.........
    با لحجه  اربعینی
    اگه تونستی بگی

    مُصطَفَ .....  ارادت داریم
    مُصطَفَ .....  ارادت داریم
    مُصطَفَ .....  ارادت داریم
     یاد ایامی که با هم .....

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">